Well Deserve Sharing Article

Facebook profile

Poll testing: Is yee kai5 post r too 极端?

Monday, February 28, 2011

photo

*short talk*

i jus come back from melaka for a short break meet up with some close one. i am a time management failure BUT at last, i fullfill my own promise to at least to turn up somewhere and meet these great fella someday.

Although the meet up is short, but but well-worth it

i pop up a tweet last friday saying: I always feel blessed knowing people around me all trying their best to help/advice/teach me wen I am far behind.

neglect the bad/frus/miscommunication and tulan part, thank you u all in helping me in work, friend, personal growth, etc.

shared some great post from some great people below.

for me, 看了别人的文章与感想,时时警惕自己,always humble,虚心学习,
得空fuck一fuck朋友,一起帮助勉励彼此,感觉还蛮“爽”两下。哈哈


要记得计划改变不了变化,尽了力就无怨无悔,加油

 

adopted frm: hush puppy Chua.

抓紧的自尊
每一天醒来,洗澡装扮等,出门开车上班。
最近心情就很清爽,因为心口轻了很多,我做回自己了。
我不必等别人点头,我不必得到允许,我不必偶尔迁就,我不必把自尊收起来,我不必不开心时一个人闭上眼睛假睡,我不必再傻傻的期待什么了。

人随着年龄长大,什么都没看得那么重要了,就只有多疼惜自己给自己一个无限旷阔的自尊。

回头看一看,偶尔的倔强逞强把我给逼大的,而从中我领悟了,现在更是觉悟了。

别人不尊重你,你却不该把那个人踩在脚底。继续尊重那个人、聆听那个人。我相信我给了人家一个宇宙大的尊重,其他人就会把我的自尊给看重,至少我在其他人眼里不会变得渺小。

人可以没有身外物,就是不能没有自尊没有毅力。

学习尊重别人,你会发现你每天都在对自己微笑。

 

adopted frm: My secondary school tuition teacher-Anthony

认清自己的实力
建立自己的信心

每个人都有自己的生活方式
每个人的电影故事都不一样

唯一能够改变的就是让自己的故事更精彩更快乐!!

 

要生存就必须成为强者。所谓强者,是通过不断观察、模仿、练习然后自成一格。唯有不断提升自己的实力,才能在变迁中站稳自己。(lulu_ma,2011)

1 comment:

  1. apa tu hush puppy chua, box you. lol! anyway, thanks for the sharing my post. ^^

    ReplyDelete

Info sharing