Well Deserve Sharing Article

Facebook profile

Poll testing: Is yee kai5 post r too 极端?

Tuesday, May 3, 2011

谢谢 ugly小姐

Short talk:

因为机缘,我都有在两年前学打坐。一般是因为我好奇,另一方,我觉得打坐这东西,很奥妙。待人/处事/性格/character 上,我都少许都有一点点慢慢地启发。

 

我一直都很排侧这类的东西-宗教/迷信/风水等,可能是我是science background 出生,样样东西没scientic proven,我都蛮理智的选择不跟。不过机缘巧合,我却渐渐地接受了-打坐

 

打坐时的我很平静。

最重要的心空。放下,世界都化空,才能入道。

 

 

最近认识了一位新朋友,我不提他的名字/也不link他的blog, 因为想他应该还蛮保密的,毕竟他的blog大致上都写他心情故事,要尊敬他的隐私。

讲真,我们认识不久,但我真的很喜欢跟他聊天,他,正能量很高,看的东西/观点比yeekai5成熟。

他也蛮信任我,跟我分享了很多自己的人生哲理,我就是喜欢这类的人,无私的/不计较的教导你. 看得出他真的很“用心”来对待我,really really感激不尽。

我很感激他,为我写了一大篇的“善意”格言部落各,让我看见自己的不足。

 

因为他, 又让我看到心灵上,我还得再加强,人格上还得再“修”

Yeekai5 的嘴巴就是贱,常要亏他,他对我酱好,我都有点不好意思。

 

I strongly agreed the point: *thanks sharing*

Knowing is not being (知道并不等于能做得到).

You must try to translate into daily life what you learn from them.

Knowledge without action is useless,

action without knowledge is foolishness..

 

 

*short talk*

这几年来,都把自己绑的很紧,什么都要快,做到自己都不伦不类,哈哈

I know u will read my blog, and I really hope u will keep ur blog posting, then from there will b more chance I can learn n share new knowledge wit u.there is still lot of great stuff from her I can share, perhaps time being when I am free, I share wit my sui cai follower more,hehe

As for the lovely advice u gave me, it takes time to digest and Lets hope Yeekai5 will 改善and become better boy someday :D

No comments:

Post a Comment

Info sharing